Ahad, 5 Julai 2009

Warizan Al-Helmy






Aku tau mengenai warizan setelah papa bercerita beberapa bulan yang lepas. Mula-mula memangla ragu-ragu sebab aku ni dah biasa tengok papa join pelbagai bisnes yang akhirnya bungkus.
Disebabkan didesak (hehehe), aku pun joinla.
Setelah join, aku pergi ke syarikat kat Bukit Sentosa kat Rawang nun. Bukannya jauh sangat pun dari rumah aku kat Sungai Buloh ni.
Kat sana, aku dengar penerangan tentang produk (produk killer adalah Bedak Berubat Zanita dan Pil Minda IQ) serta sistem perniagaan.



Aku juga berkenalan dengan orang yang mula-mula join bisnes ini seperti En Mat, Cikgu Isa dan Vincent.
Selain tu aku juga sempat berjumpa dengan pengasas syarikat ini iaitu Dr Zawari.
Setelah beberapa bulan (walaupun aku ni pemalas), penyata bulan ketiga aku dapat wang pos RM48. Putri pula dapat RM44. Mak ui..kalau didarab dengan 24 bulan, aku dah dapat total RM1152. Modal aku cuma beberapa ratus je. Tu pun kalau selama baki 21 bulan ni aku tak perkenalkan sesiapa dengan bisnes ni..Hmmm..
Yang lebih menarik, papa dah dapat lebih RM1500 dan mama dapat lebih RM400. Malah dia dah dapat seutas rantai tangan emas hasil perniagaan ini. Ha? baru je papa join 5 bulan, dah nampak kejayaannya..
Memang menarik..aku nak juga dapat pendapatan macam papa. Tp papa rajin, aku ni pemalas..Macammana ye..

1 ulasan:

  1. Masa mula2 dulu, aku google la perkataan Warizan Al-Helmy. Malangnya, cuma 1 web je yang betul2 cite pasal syarikat/perniagaan ni. Tapi minggu lepas aku google, mak ai..dah berpuluh2 web dan forum yang mula bercerita mengenai syarikat Warizan ini..So, nampak sangat la aku ni lembab..hehehe

    BalasPadam